۱۳۸۹ بهمن ۱۲, سه‌شنبه


۱ نظر:

  1. مصاحبه با سنگنورد آمریکایی” Sasha Digiulian” :

    نظر وی در رابطه با اینکه چگونه سنگنوردی یک ورزش ذهنی و فکری محسوب می شود،سنگنوردی چه تاثیری بر زندگی اش دارد و احساسش بعنوان اولین بانوی صعودکننده مسیری بادرجه سختی ۹aچیست.
    sasha pic مصاحبه با Sasha Digiulian

    - کمی بیشتر از خودتان بگویید:

    من ۱۹سالمه و ۱۲ ساله که در ورزش سنگنوردی فعالیت می کنم.این رشته را از ۷ سالگی آغاز کردم,از زمانیکه جشن تولد برادرم در باشگاهی محلی برگزار شد که در آنجا اولین بار با سنگنوردی آشنا شدم.

    - از چه زمانی تصمیم گرفتید که یک سنگنورد حرفه ای شوید؟

    دقیقا از زمان شروع سنگنوردی ، رویای همیشگی ام فعالیت حرفه ای در این رشته ورزشی بوده است.

    - آیا تا بحال در حین سنگنوردی دچار آسیب شده اید؟

    بسیاری از اوقات ، اما بزنم به تخته مدت زمان زیادی هست که آسیب جدی نداشتم.تنها ۳ سال پیش مهره ستون فقراتم شکست.
    sasha مصاحبه با Sasha Digiulian

    - از نظر شما شکستن مهره ستون فقرات آسیب مهم و جدی نبوده؟؟چگونه این اتفاق افتاد؟

    هنگامی که در حال تمرین بولدر بودم و پد بولدر نیز زیر مسیر نبود،سقوط کردم و به صخره ای برخورد کرد.

    - نقاط اشتراک و تشابه بهترین سنگنوردان چیست؟ چه ملاکهایی یک سنگنورد “خوب” را از یک سنگنورد “خوش ذوق و با استعداد” متمایز می سازد؟

    بنظر من ، یک سنگنورد این پتانسیل را دارد که سنگنوردی “خوب ” یا ” خوش ذوق و با استعداد ” باشد ، تنها اگر روشن فکر باشد و خود را از لحاظ ذهنی محدود نکند.در واقع سنگنوردی ورزشی ذهنی و فکری است و همانند دیگر ورزشها ، اگر خود را باور داشته باشید ، مطمئنا بسوی پیشرفت و اهدافی که در نظر دارید، پیش خواهید رفت.
    sasha digiulian a world class rock 1263762309 مصاحبه با Sasha Digiulian

    - پیش از صعود مسیری سخت ، برنامه خاصی دارید؟

    بله ، اولین صعود را به شناسایی حرکات صحیح آن مسیر اختصاص می دهم . با تکراراین کار، بهترین و مناسبترین حرکات متوالی مسیر را می یابم . اگر در طول مسیر ، حرکتی سنگین و دشوار باشد ، با تکرار آن سعی بر این دارم که برای صعود بعدی ، آنها را به حافظه ذهن و ماهیچه هایم بسپارم . همچنین همیشه به دنبال بهترین گیره های پا ، گیره های مناسب جهت انداختن طناب به داخل کوئیک درا و گیره مناسب استراحت خواهم بود.

    - نقاط قوت شما در سنگنوردی کدامند؟و بر روی کدامیک از نقاط ضعف خود باید کارکنید؟

    سبک سنگنوردی ام برالی مسیرهای استقامتی و طولانی مناسب است اما باید بر روی انجام حرکات سنگین و باقدرت وبخصوص حرکات جمع بیشتر کار کنم.

    - هدف اصلی شما از صعود مسیر Pure imagination چه بوده است؟

    -

    این تصمیم من , الهام گرفته از فیلم سنگنوردی Jonathan Siegrist بود.این مسیر بسیار جذاب و جدال برانگیز بنظر می رسید,پس تصمیم گرفتم که اولین صعود ۹a من , بر روی این مسیر باشد.همچنین علاقه بسیاری به صعود مسیر RGG درKentucky دارم و وسوسه میشوم که سفری دیگر به آنجا داشته باشم.



    - چرا صعود این مسیر سخت ودشوار بود؟

    فکر می کنم به دلیل ترکیبی بودن آن ازگیره هایی کوچک و ریز,زاویه و طولانی بودن مسیر

    - صعود این مسیر تنها دقایقی به طول انجامید.حدس می زنید که مدت زمان صعود شما چقدر باشد؟

    - پس از ۶ تلاش بر روی مسیر و ۳ روز تمرین , صعود ۱۳ دقیقه به طول انجامید که کوتاهتر از زمانی بود که پیش بینی کرده بودم.

    - احساس شما از تاپ کردن مسیر چه بود؟

    لذت مطلق

    - مسیر ۹a بعدی که مدنظر دارید کجاست؟

    مسیر خاصی مدنظر ندارم .هر زمان ,هر مکان دیگری که حس صعود را در من برانگیزد تلاش خود را آغاز خواهم کرد.

    - کدام یک از بانوان در صعود شما نقش پررنگی داشته است؟

    - Sheyna Button”” که حمایت مرا بر عهده داشت.
    sasha digiulian la rambla 9aplus siurana 620x250 مصاحبه با Sasha Digiulian

    - آیا زمانی که بر روی مسیر بود، چیزی شما را میترساند؟

    ها ها هان…نه

    - تحصیل در دانشگاه کلمبیا را یک سال عقب انداختید.چه رشته ای را برای تحصیل در آنجا مدنظر دارید؟

    مطمئن نیستم اما علاقه زیادی به ادامه تحصیل در رشته بازرگانی دارم.

    - در اوقات فراغت خود , برنامه خاصی دارید؟

    - معمولا به دوستانم سر میزنم و به خرید , آشپزی مطالعه و دویدن می پردازم.

    - در حال حاضر به اسکی در منطقه Mont Tremblant مشغولم و کمی هم به استراحت و گذراندن تعطیلات با خانواده ام می پردازم.

    - زندگی خود را وقف سنگنوردی کرده اید , در مقابل چه چیزی از سنگنوردی عایدتان شده است؟

    - احساس فوق العاده رضایت از خودم و داشتن شیوه زندگی سالم

    - و کلام آخر:

    هرگز در راه رسیدن به رویاهایتان , تسلیم نشوید.

    پاسخحذف