۱۳۸۹ بهمن ۱۲, سه‌شنبه

چند قانون کلی برای پیشگیری از بروز صدمات

در قسمت زیر چند قانون کلی برای پیشگیری از بروز صدمات ارائه گردیده است . از آنجائی که پیشگیری از جراحات امکان پذیر است ، تحقیقات نشان می دهند که میزان جراحات در صورتی که مراقبتهای مناسب صورت بگیرد تا حدود 25 درصد کاهش می یابد . این مراقبتهای عبارتند از :
1- برای انجام ورزش در وضعیت جسمانی مناسب قرار بگیرید .
به خاطر داشته باشید کسی که بدون آمادگی شروع به انجام ورزش کند در معرض بالاترین صدمات قرار دارد . اگر قرار است ورزشی را انجام دهید باید کاملاً برای آن ورزش تمرین
کنید . این تصور اشتباهی است که فکر کنید انجام دادن یک نوع ورزش خاص بدون تمرین
می تواند وضعیت جسمانی شما را انتخاب کند می توان با انجام دادن و پیگیری یک برنامه جسمانی منظم که برای نوع خاص ورزش شما طراحی شده است از بروز صدمات ورزشی جلوگیری کرد .
2- قوانین ورزشی را بشناسید و خود را با آنها وفق دهید . قوانین تا حدی برای افزایش ایمنی طراحی می شوند . توجه به این نکته برای تمام افرادی که ورزش می کنند بسیار مهم است . قوانین رهبری در ورزش مثل قوانین مسدود کردن غیرقانونی مسیر حریف و شکل دادن حریف به این منظور طراحی شده اند که علامت بازیکن حفظ گردد . آنها را بشناسید و از آنها تبعیت کنید .
3- از لباسها و تجهیزات محافظ و مناسب استفاده کنید .
پرهای محافظ ، محافظهای دهان ، کلاههای ایمنی ، دستکشها و دیگر تجهیزات فقط برای زیبایی نیستند لباسهای محافظی که کاملاً اندازه شما باشند می توانند از زانوها ، دستها ، دندانها ، چشمها و سر شما محافظت کنند .
4- استراحت کنید
ورزشکارانی که تمرینات پی در پی دارند ، دچار صدمات بیشتری می شوند . در حالیکه بسیاری از ورزشکاران فکر می کنند هر چه بیشتر تمرین کنند ، بهتر می توانند بازی می کنند ، اما این تصور کاملاً غلط است . استراحت مهمترین جز در یک برنامه تمرینی مناسب است . استراحت می تواند باعث تقویت شما گردد و در عین حال مانع از بروز صدمات و خستگی در شما گردد .
5- همیشه پیش از بازی خود را گرم کنید .
عضلات گرم کمتر در معرض صدمات قرار می گیرند گرم کردن مناسب برای پیشگیری از بروز صدمه امری ضروری است و مطمئن شوید که پیش از شروع تمرین خود را کاملاً گرم کرده اید . برای این کار می توانید ورزش را به آرامی آغاز کنید و یا حرکات کششی یا یوگا انجام دهید .
6- هنگامی که بسیار خسته هستید و یا احساس درد کنید از بازی دست بکشید .
این امر برای پیشگیری از جراحات ناخواسته بسیار ضروری است بروز درد نشان دهنده یک مشکل است . شما باید به علائم هشدار دهنده بدنتان توجه کنید .
تحقیقات موارد خوبی در مورد بروز جراحات ورزشی به ما نشان می دهند . دو عامل وجود دارد که اهمیت استراحت در ورزش به منظور پیشگیری از بروز صدمات را بیشتر می کند . این دو عامل عبارتند از :
* داشتن سابقه صدمه در ورزش . صدمات گذشته به ناحیه عضلات ، یا مفاصل می توانند باعث بروز مشکلات مزمن در آن نواحی آسیب دیده بسیار اهمیت دارد .
شمار بالای روزهای تمرین پی در پی گنجاندن روزهای استراحت در بین برنامه های متوالی ، میزان بروز صدمه را کاهش می دهد زیرا به عضلات ، مفاصل و بافتهای اتصال دهنده فرصت کافی برای ترمیم و بازسازی را می دهد . منبع:www.iransrc.com

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر